Uuden alku

Olen nyt ollut "täysipäiväinen" kotiäiti alle viikon ja olen jo oppinut jotain itsestäni; tykkään siitä, että minulla on projekteja ja tekemistä. Olin jo pitkään suunnitellut, että kun jään lomalle, sisustan vihdoin lastenhuoneen joka on meillä vielä muuton jäljiltä käytännössä varastona. Nyt sitten viimeisen parin viikon aikana on kypsynyt ajatus blogin aloittamisesta. Tuntuu jotenkin turvalliselta, että on jotain päämäärätietoista ohjelmaa! Tietysti lapsen kanssa kotona oleminen on varmasti aikamoista ohjelmaa jo sinänsä, mutta tällaiset pienemmät projektit tuovat arkeen kuitenkin jonkinlaista hallittavuutta. Tai ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä ja blogin suhteen on tosi hyvä fiilis! Ideoita postauksiin on myös jo aika säkillinen, jää siis kuulolle jos eksyt lukemaan tätä ja sinua kiinnostaa esim. vauvauinti, sormiruokailu, imetys, lastenhuoneen sisustus, lastenvaatteet, opiskelevan äidin aikataulutuskat tai syyllisyys siitä, ettei ole pienen vauvan kanssa 24/7..


Kuvaajakin pääsi kuvaan...


Viime vuoden marraskuussa meille syntyi pieni prinsessa, joka reilu viikko sitten täytti jo 5 kuukautta. En ole tähän mennessä ollut hänelle mikään tyypillinen kotiäiti, sillä menin takaisin kouluun 1,5 viikkoa synnytyksen jälkeen - toki vain pariksi tunniksi. Siitä lähtien mieheni on ollut lomalla kotona koti-isinä kunnes hän meni takaisin töihin pari viikkoa sitten. Siitä alkoi minun "oikea" kotiäitiyteni ja olen niin innoissani! Koko kevään ja loppusyksyn olen joutunut jollain tavalla jakamaan huomiotani kodin ja koulun välillä ja pallottelemaan välillä mahdottomalta tuntuvien kuvioiden kanssa - nyt saan keskittyä 100% minulle maailman rakkaimpaan tyttäreeni Enniin ilman jatkuvaa tunnetta siitä, että pitäisi olla jossain muualla. Lapsen kanssa vietetty aika on niin arvokasta sekä lapselle että vanhemmalle, odotan sitä niin paljon <3




Tästä koulunkäynnistä on vielä sanottava, etten ole todellakaan ollut täysipäiväisesti pois vauvan luota. Nämä kuukaudet ovat onneksi olleet minulle koulun osalta aika kevyitä ja keskimäärin olen ollut 2-3 kertaa viikossa poissa noin 3-5 tuntia kerrallaan. Vaikka välillä on ollut ihan vapaitakin viikkoja, on koulun ja vauva-arjen yhteensovittaminen ollut vaikeaa. Siksi olenkin nyt niin täpinöissäni siitä, että saan oikeasti vain olla kotona Ennin kanssa ja nauttia lähestyvästä kesästä! Koulu kun loppui virallisesti tänään ja jatkuu vasta elokuun puolivälin paikkeilla. Tulen kirjoittamaan ajatuksistani kouluun ja vauvan hoitamiseen paljon vielä myöhemmin, eli jääköön tämä nyt tällaiseksi pikaesittelyksi opinnoistani vauvan kanssa.




Tällä hetkellä sää on aivan ihana ja kuvastaa hyvin omia fiiliksiä: aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja lämpötila on 10 asteen nurkilla. Odotan kyllä innolla, millaiseksi tämä blogi tässä kevään ja kesän mittaan kehittyy, suunnitelmia tuntuu ainakin nyt olevan tosi moneen suuntaan. Hauskaa jos löysit tiesi tänne, tervetuloa ja kommenttejakin saa mielellään tähän ja kaikkeen tulevaan jättää!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Maailman paras raparperipiirakka

Vauvan kanssa Hoplopissa

Kuinka minä pääsin lääkikseen